Учимо кроз рад у школи и припремамо се за рад у привреди

Пројекат КА201 – Учимо кроз рад у школи и припремамо се за рад у привреди.
Стратешко партнерство између наше школе и економске школе из Велеса, Северна Македонија има за циљ израду платформе и приручника за њено коришћење. Идеја пројекта је дигитализација и унапређење процеса наставе ученика образовног профила ФА.

 

Почетак пројекта Еразмус+ КА2 „Учимо кроз рад у школи и припремамо се за рад у привреди“

 

Дана 9.5.2022. обележен је почетак пројекта на зум платформи.Састанку су присуствовали чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови из наше школе Марко Миловановић, Дејан Петровић и Оливера Стошић, координатор пројекта. Договорена је и детаљније координирана сарадња на изради платформе и приручника. Гости из Северне Македоније долазе у радну посету крајем маја, када ће се укључити и представници компаније ДИС, као стратешки партнер нашег пројекта.

Овај пројекат је започео 9.5.2022. године и трајаће до 8.5.2024. године, уз сарадњу са саветницима из Фондације Темпус, наше националне агенције за програм Еразмус+.

Записник са првог састанка


Координатор пројекта Оливера Стошић

 

Други састанак чланова тима одржан на Zoom платформи дана 22.5.2022. са почетком у 10.30 часова.Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Марко Миловановић,Дејан Петровић и Оливера Стошић.

Састанак чланова тима је на Zoom платформи почео у заказаном термину. Према првој тачки у  предлогу дневног реда, који је раније достављен мејлом, чланови тима су дискутовали о свим елементима уговора који ће бити потписан између наших школа. Према предлогу који изнела О. Стошић, усаглашено је да се унесу сви чланови уговора сагласно пројектној пријави и дода део везан за промену улоге Васка Трајковског, који је сада в.д. директора. Договорено је да се предлог уговора провери са правном службом пре потписивања јер је неопходно да буде усаглашен са важећим законодавством наших земаља.

О. Стошић је члановима тима детаљно изнела све информације и сугестије везане за израду пројекта које је добила од саветнице на пројекту на састанку одржаном дана 12.5.2022. на зум платформи.Такође је и Д. Петровић као учесник тог састанка, појаснио какав облик извештавања је неопходно реализовати и документовати.

Апликација Trello ће бити коришћена за постављање документације и прегледање готовости садржаја по службама. Д. Петровић је приказао рад на апликацији и дао инструкције за коришћење.

 

 

 

 

 

 

Трећи састанак чланова тима одржан у просторијама ЕУШ “Вук Караџић“  дана 28.5.2022. са почетком у 15.30 часова. Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Марко Миловановић, Дејан Петровић и Оливера Стошић.

Према првој тачки дневног реда, који је раније као агенда  достављен мејлом, чланови тима су дискутовали о свим реализованим активностима,према пројектној пријави.Детаљно су анализиране све активности које сваки члан тима треба реализује по уговору.Усаглашено је да управљање пројектом буде заједничка активност Оливере Стошић и Васка Трајковског.Састављен је план реализације активности по месецима и договорено да се прво приступи изради свих докумената у оквиру складишне службе.Након тога ће се према готовости платформе, израдити упутство за попуњавање свих докумената ( налог магацину за пријем и издавање робе, пријемница,отпремница и лагер листа).Договорен је облик документа фактуре а усаглашени су планови око продајне и набавне службе.

Према другој тачки дневног реда, детаљно је анализиран сваки апект по елементима уговора који ће бити потписан између наших школа.Према усаглашеном предлогу који изнела О. Стошић, договорено је електонско потписивање у наредној недељи. Уговор је сачињен на српском и македонском језику, у две колоне, са идентичним члановима, који су у складу са законодавством обе земље.

У оквиру ове тачке, договорено је да се током планиране заједничке вечере са директорком наше школе и представником компаније ДИС, Иваном Шулејићем,  усагласе планови за даљу сарадњу.

 

 

Четврти састанак чланова тима одржан у просторијама ЕУШ“В. Караџић“  дана 29.5.2022. са почетком у 8.00  часова.Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Марко Миловановић, Дејан Петровић и Оливера Стошић.

Према првој тачки дневног реда, који је раније као агенда  достављен мејлом, чланови тима су усагласили  ставове о протоку документације  унутар служби, као и изглед сваког појединачног документа. Започело се представљањем пријемнице, отпремнице и лагер листе у оквиру складишне службе. Такође је договорено да база формирања лагер листе је списак магацинских картица ( појединачно за сваки производ). У оквиру сваког виртуелног предузећа ће бити формирана лагер листа, по ценама без ПДВ. Договорено је да сваки документ има у оквиру приручника објашњење како га попунити, на основу којих података и како то урадити на платформи.Према предлогу. Петровића, направљена је шема послова по фазама израде и договорено тестирање појединих модула ( налази се у прилогу записника).

Према другој тачки дневног реда, детаљно је анализиран сваки предлог о дизајну платформе и приручника и изабран је најпрегледнији модел платформе а приручник ће бити усаглашен са тим. Насловна страна ће носити назив пројекта, називе школа, логое и биће прилагођена едукативној намени.

У оквиру ове тачке, договорено је да се следећи састанак усагласи према степену готовости служби и пратеће документације. Такође је договорено да се упореде цене штампања приручника у Србији и С. Македонији и изабере повољнија понуда.

 

Пети састанак чланова тима одржан на  платформи Google Meet дана 4.7.2022. са почетком у 17 часова. Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Марко Миловановић, Дејан Петровић и Оливера Стошић.

Састанак чланова тима је на  Гугл  платформи фокусиран на дефинисање протока документације у оквиру складишне службе. Први документ између два предузећа у поступку продаје робе је налог за издавање робе а на основу тога отпремница. Након приспећа робе у другом предузећу се издаје налог за пријем робе а на основу тога се саставља пријемница. Уколико постоји неслагање у количини приспеле робе и отпремнице, саставља се комисијски записник.На основу тога ће се саставити рекламација.

Планирано је да се у оквиру службе набавке у наредном периоду састави фактура као кључни документ.

У циљу повезивања докумената, редни број на фактури  је број који ће се поновити на налогу за пријем робе и пријемници (нпр. Фактура бр. 15 а пријемница је бр. 15/1). Према томе, редни број на налогу за пријем робе ће бити усаглашен са пријемницом. Затим ће се на бази пријемнице повећавати стање на магацинским картицама а на крају је потребно ажурирати лагер листу.

Према  установљеном протоку документације, прво је усаглашен коначан изглед пријемнице, отпремнице,налога за пријем и издавање робе као и магацинске картице и лагер листа. Договорени су сви потребни елементи а на подељеном екрану је Дејан Петровић приказивао сваки појединачни документ, на коме су унете измене а затим приказана коначна верзија.

Договорено је да се у ворд документу започне припрема приручника и поставе сви усаглашени документи. Текст о намени сваког документа ће саставити В. Трајковски а А. Пановски ће израдити табеле. Након тога ће се додати приказ документа на платформи. Како се попуњава документ ће написати О.Стошић, у сарадњи са Д. Петровићем. Паралелно ће бити израђени  и припремљени приручници на оба језика. А. Пановски ће преводити појединачне документе за део платформе на македонском а М. Миловановић ће преводити на енглески језик. Договорено је да се на апликацији Trello нађу информације о току реализације докумената као и записници са састанака. У прилогу записника ће бити постављене фотографије са састанка о усаглашеним документима.

 

 

Фотографије усаглашених докумената које су приказане на екрану

 

Шести састанак чланова тима одржан на платформи Google Meet дана 11.8.2022. са почетком у 17 часова. Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Марко Миловановић, Дејан Петровић и Оливера Стошић.

Састанак чланова тима је на Google Meet платформи је започео приказом платформе, коју је Дејан Петровић објаснио детаљно. Приказано је како формирати предузећа, одредити наставнике, унети податке у налоге… Договорено је да се наставнику омогући контрола над документима и уносом података. Приказана је процедура закључавања завршеног документа и обавештавање чланова друге службе о приспећу докумената. Договорено је да се профил предузећа допуни сликама из производног асортимана. Након тога је отворена дискусија о степену готовости приручника. Установљено је неслагање између платформе и приручника. Договорено је да се убрза израда приручника да бисмо пратили израду платформе. Оквирно је потребно имати 20 страна по служби, заједно са теоријским објашњењем, табелом документа и приказом изгледа документа на платформи, уз упутство за попуњавање. Табеле докумената за приручнике на оба језика ће комплетирати А. Пановски и уредити идентичан изглед оба приручника. Договорено је да се осмисли графички дизајн за насловну страну и поједине илустрације послова по службама  као и протока документације. Остаје задужење М. Миловановића да саставља извештај о састанцима и поставља на сајт школе.

 

 

 

Почетак друге фазе пројекта

 

Седми састанак чланова тима одржан на платформи Zoom дана 29.9.2022. са почетком у 19.30 часова. Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Дејан Петровић и Оливера Стошић.

Прва фаза пројекта је обухватила активности на изради докумената у складишној служби а током претходних дана додата су графичка решења за проток документације по службама. Закључак , након краће дискусије и анализе прве фазе је да смо успешно остварили планиране активности али је рок продужен због објективних околности.

Према предлогу који је раније достављен мејлом, чланови тима су дискутовали о редоследу предложених докумената које ће садржати службе набавке и продаје. Усаглашен је изглед свих докумената и редослед приказивања. Дејан Петровић је предложио форму упита на платформи, која ученику омогућава да унесе текстуални део документа. Након тога је приказао принцип рада којим ће се водити деловодник.  Затим су приказане графички шеме протока документације по службама. Са предложеним шематским приказом су се сви сложили. То ће бити уводна страна на приручнику, на почетку сваке службе.Тиме ће се ученицима олакшати разумевање протока документације унутар сваке службе. Договорено је да друга фаза траје од 1.10.2022. до 1.2.2023.

Осми састанак чланова тима одржан на платформи Zoom дана 03.11.2022. са почетком у 19.30 часова. Присутни чланови тима из Северне Македоније Васко Трајковски и Антонио Пановски, као и чланови тима из Србије Дејан Петровић, Оливера Стошић и Марко Миловановић.

Састанак чланова тима је посвећен информисању о темама састанка координатора, за који смо раније договорили и припремили питања за пројектне саветнике. Састанку у Фондацији Темпус је присуствовало 8 координатора пројеката и 4 пројектне саветнице, на челу са Татјаном Петровић, управницом Фондације Темпус. Након краће презентације о специфичностима КА2 пројеката, уследила је дискусија и питања.  Детаљно је анализирано које су уговорне обавезе координатора и како обезбедити квалитетно извештавање о току пројекта.  Ми смо имали пар питања око реализације по фазама, на која смо добили конкретан одговор. Такође смо добили препоруке о потреби сачињавања појединачних уговора, као обавезу о извештавању према буџетским прописима. Пројектна саветница, задужена за наш пројекат је похвалила уредност и прегледност наших извештаја о раду, као и кориснички простор. Наглашена је важност приказа пројектних резултата на платформама еТвининг и ЕПАЛЕ па је договорено да у наредном периоду поставимо одређени садржај на тим платформама. Договорени су датуми реализације појединих активности и садржај извештаја о раду за другу фазу пројекта. Све приказано треба додати на Трело и комплетирати прву фазу пројекта, а самим тим и отпочети другу фазу.

Васко Трајковски је приказом урађених докумената упита,понуде и поруџбине започео дискусију о изгледу и садржају. Оливера Стошић је нагласила да изглед тих докумената треба да прати садржај на платформи и да на основу тога можемо формирати коначан приказ. Сви су се сагласили са предлогом и договорено је да се у току наредне недеље сви документи поставе у други део приручника. Оливера Стошић је предложила да се следећи састанак одржи око 20.11.22. са темом протока документације на иностраном тржишту. Садржај докумената ће бити детаљно анализиран и то ће обухватити табеле ЈЦИ, ЦМР и налога за плаћање према иностранству.